נושאים פעיליםנושאים פעילים  הצגת רשימה של חברי הפורוםרשימת משתמשים  חיפוש בפורוםחיפוש  עזרהעזרה
  הרשמההרשמה  התחברותהתחברות RSS עדכונים
תיכנות
RSS UnderWarrior Forums : RSS תיכנות
נושא

נושא: תלת מימד בשפת C

שליחת תגובהשליחת נושא חדש
כותב
הודעה << נושא קודם | נושא הבא >>
pitbull
משתמש חבר
משתמש חבר
סמל אישי

הצטרף / הצטרפה: 14 May 2005
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 209
נשלח בתאריך: 26 October 2005 בשעה 22:00 | IP רשוּם
ציטוט pitbull

אני רוצה להתחיל לבנות כל מיני משחקים ואפליקציות בתלת מימד [בשפת C]
הבנתי שיש הרבה דרכים וכל מיני ספריות לעבודה בתלת מימד
יש openGL, directX ועוד..
מישהו המליץ לי על  Allegro, יש סיכוי מישהו מכיר את זה? חיפשתי בגוגל  ומצאתי את האתר הבא: http://www.allegro.cc
הייתי רוצה לשמוע מאנשים שמבינים ושהתנסו בעניין, מה עדיף?

עריכה:
משהו שראיתי באתר הזה ומשך את תשומת לבי:
Cross Platform - without changing a single line of code, you can cross-compile among Windows, DOS, Linux, BeOS and others! Works with many compilers, including DJGPP and VC++

נשמע טוב, ככה זה גם ב opengl, directx ?
חזרה לתחילת העמוד הצג את כרטיס החבר של pitbull חפש הודעות אחרות של pitbull
 
RPG2kiLL
משתמש חבר
משתמש חבר
סמל אישי

הצטרף / הצטרפה: 12 January 2005
מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 376
נשלח בתאריך: 26 October 2005 בשעה 22:31 | IP רשוּם
ציטוט RPG2kiLL

התנסתי באופן אישי בשני הראשונים שציינת + כתיבת תוכנית מאפס בקורס גרפיקה ממוחשבת של מדעי המחשב. על אלגרו שמעתי ומשום מה זה מתקשר לי ל

openGL זוהי שפה שמדברת ישירות עם החומרה של הכרטיס מסך, שפה לא מסובכת יותר מידיי, רוב הדברים הגדולים נכתבים באמצעותה והיא מהירה בטירוף.
לעומתה יש את directX שזה שימוש בDLLים של מייקרוסופט.. היתרונות, הרבה יותר נוח לכתוב עם directX, שפה יותר נוחה, DIRECT עובדים עם OPENGL אם הכרטיס מסך תומך ואם לא אז הם מממשים בתוכנה דברים, כך שאתה יכול להיות בטוח שיוכלו להשתמש במה שתכתוב ללא תלות באיזה כרטיס מסך ישתמש בתוכנית שלך.. החיסרון, מהירות. כתיבה ישירה ל OPENGL יהיה יותר מהיר.

באינטרנט יש כמות חומר גדולה עבור כל אחת משני האפשרויות האלו, כך שלא משנה מה תבחר אתה לא תתקע.

חזרה לתחילת העמוד הצג את כרטיס החבר של RPG2kiLL חפש הודעות אחרות של RPG2kiLL בקר בדף הבית של RPG2kiLL
 
Fate
פורומיסט על
פורומיסט על
סמל אישי

הצטרף / הצטרפה: 25 October 2005
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 571
נשלח בתאריך: 27 October 2005 בשעה 00:39 | IP רשוּם
ציטוט Fate

אני לא יודע בקשר לקלות כתיבה, כי ראיתי הרבה מאמרים שמשווים בין השניים ואומרים שבopengl זה יותר קל ונוח.
בגלל שבdirectx הכל שם זה אובייקטים ומצביעים במקום פונקציות פשוטות.
אבל בטכלס כל אחד ומה שהוא אוהב.
אם אתה באמת רוצה ללמוד גרפיקת תלת מימד עדיף directx או Opengl.
ואם אתה רוצה cross platform אז opengl.
חזרה לתחילת העמוד הצג את כרטיס החבר של Fate חפש הודעות אחרות של Fate
 
pitbull
משתמש חבר
משתמש חבר
סמל אישי

הצטרף / הצטרפה: 14 May 2005
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 209
נשלח בתאריך: 27 October 2005 בשעה 06:19 | IP רשוּם
ציטוט pitbull

Fate כתב:
אני לא יודע בקשר לקלות כתיבה, כי ראיתי הרבה מאמרים שמשווים בין השניים ואומרים שבopengl זה יותר קל ונוח.
בגלל שבdirectx הכל שם זה אובייקטים ומצביעים במקום פונקציות פשוטות.
אבל בטכלס כל אחד ומה שהוא אוהב.
אם אתה באמת רוצה ללמוד גרפיקת תלת מימד עדיף directx או Opengl.
ואם אתה רוצה cross platform אז opengl.


לא הבנתי את שתי המשפטים האחרונים שכתבת..
חזרה לתחילת העמוד הצג את כרטיס החבר של pitbull חפש הודעות אחרות של pitbull
 
ניר
מנהל האתר
מנהל האתר
סמל אישי

הצטרף / הצטרפה: 12 January 2005
מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 3296
נשלח בתאריך: 27 October 2005 בשעה 08:30 | IP רשוּם
ציטוט ניר

Fate כתב:
אני לא יודע בקשר לקלות כתיבה, כי ראיתי הרבה מאמרים שמשווים בין השניים ואומרים שבopengl זה יותר קל ונוח.
בגלל שבdirectx הכל שם זה אובייקטים ומצביעים במקום פונקציות פשוטות.


מי שלא יכול להסתדר עם אובייקטים ומצביעים, שלא יתכנת. זו הגישה שלי כאן.
אובייקטים ומצביעים הם בערך הדברים הכי חשובים בשפה. מה יעזור לך שאתה יודע לצייר כדור תלת ממדי יפה על המסך אם אתה לא יודע כלום בתכנות?

__________________
מספר האייסיקיו שלי ו/או כתובת ה-MSN שלי אינם מהווים מוקד תמיכה
חזרה לתחילת העמוד הצג את כרטיס החבר של ניר חפש הודעות אחרות של ניר בקר בדף הבית של ניר
 
Fate
פורומיסט על
פורומיסט על
סמל אישי

הצטרף / הצטרפה: 25 October 2005
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 571
נשלח בתאריך: 27 October 2005 בשעה 13:18 | IP רשוּם
ציטוט Fate

pitbull כתב:
Fate כתב:
אני לא יודע בקשר לקלות כתיבה, כי ראיתי הרבה מאמרים שמשווים בין השניים ואומרים שבopengl זה יותר קל ונוח.
בגלל שבdirectx הכל שם זה אובייקטים ומצביעים במקום פונקציות פשוטות.
אבל בטכלס כל אחד ומה שהוא אוהב.
אם אתה באמת רוצה ללמוד גרפיקת תלת מימד עדיף directx או Opengl.
ואם אתה רוצה cross platform אז opengl.


לא הבנתי את שתי המשפטים האחרונים שכתבת..


התכוונתי שאם אתה רציני בקשר להיכנס לעולם הגרפיקה התלת מימדית, כך שזה יהיה טוב בשבילך גם לעתיד וכו'.
אז אתה צריך לבחור או directx או opengl, כי allegro ושאר הסיפריות לא באמת משתמשים בהם לפיתוח משחקים מסחריים.
והמשפט השני די ברור, לא? אם אתה רוצה Cross Platform אז זה רק אופנגל.

Underwarrior, אני לא אומר שמצביעים זה לא חשוב א משהו כזה...
אבל אם יש לך בחירה ליכתוב ככה:
glVertex3f(1,2,3)
או ככה:
dx->vetrx->addvertex(vertexarray)
אני אבחר בדך של opengl.
כמובן שהפקודת directx קצת מוקצנת אבל בקודים ארוכים זה באמת נראה גרועה...
חזרה לתחילת העמוד הצג את כרטיס החבר של Fate חפש הודעות אחרות של Fate
 
ניר
מנהל האתר
מנהל האתר
סמל אישי

הצטרף / הצטרפה: 12 January 2005
מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 3296
נשלח בתאריך: 27 October 2005 בשעה 14:32 | IP רשוּם
ציטוט ניר

ואני אבחר בגרסה השנייה :)
הרבה יותר מסודר וברור לך לאן אתה פונה. הבעיה היא כשיש לך 10000 פונקציות ואתה לא יודע למה שייכת כל פונקציה (נכון שאפשר לשים בשם הפונקציה רמזים לזה, אבל זה עקום).


__________________
מספר האייסיקיו שלי ו/או כתובת ה-MSN שלי אינם מהווים מוקד תמיכה
חזרה לתחילת העמוד הצג את כרטיס החבר של ניר חפש הודעות אחרות של ניר בקר בדף הבית של ניר
 
cxben
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל
סמל אישי

הצטרף / הצטרפה: 27 October 2005
מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 18
נשלח בתאריך: 27 October 2005 בשעה 15:37 | IP רשוּם
ציטוט cxben

DirectX היא הספריה של מיקרוסופט והיא מתאימה לתכנות גרפי בכמה שפות ביניהן ++C היא איננה נתמכת על ידי OPENGL אני לא יודע איך הגעת לזה :\

OpenGL היא ספריה Open Source שתואמת להרבה מערכות כמו Mac OS X, Linux ועוד... היא בנויה מפונקציות לגמרי והאתחול שלה הוא יותר ארוך ב Windows במיוחד בXP בגלל שמיקרוסופט מעודדת שימוש ב Direct3D.

העצה שלי, אם אתה מתכנת למיקרוסופט (Windows XboX....) תשתמש בDirectX (בנוסף לכל, בVista המערכת החדשה של Windows מיקרוסופט התבססה באופן מוחלט עם DirectX כך שOpenGL יצתרך לגשת לDirect3D בשביל גישה למסך או במילים אחרות: ירידה ב50% מהביצועים)

OpenGL וDirect3D כרגע מגיעים לאותה יכולת ניתן לעשות את אותו דבר לבסוף בשניהם, למרות שOpenGL יותר פשוטה במקצת Direct3D מכילה כלים לטעינה מהירה של פורמטים מובנים כמו BMP JPG ועוד...

חזרה לתחילת העמוד הצג את כרטיס החבר של cxben חפש הודעות אחרות של cxben
 
Fate
פורומיסט על
פורומיסט על
סמל אישי

הצטרף / הצטרפה: 25 October 2005
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 571
נשלח בתאריך: 27 October 2005 בשעה 15:40 | IP רשוּם
ציטוט Fate

אני לא יודע בקשר לווינדווס ויסטה,
אבל אני יודע שאם ווינדוס עשתה את השטות הזאת שם אז ימצאו דרך לעקוף את זה...
לא סתם opengl מתחרה במיקרוסופט למרות כל השטויות שהם עושים כדי להשיג מונופול...
חזרה לתחילת העמוד הצג את כרטיס החבר של Fate חפש הודעות אחרות של Fate
 
cxben
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל
סמל אישי

הצטרף / הצטרפה: 27 October 2005
מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 18
נשלח בתאריך: 27 October 2005 בשעה 15:43 | IP רשוּם
ציטוט cxben

לא בטוח שיהיה אפשר לעקוף את זה כי WINDOWS VSTA יהיה בעצם ברובו DirectX אז לעקוף את זה הכוונה לא לתכנת לVISTA... זה כמו לתכנת במהדר של C++ בשפה של VB

ודבר שני OpenGL לא ממש מתחרה במיקרוסופט הספריה שלהם מאוד טובה ומשתמשים בה בהרבה תוכנות גרפיות בMac OS X והיא הפופולרית ביותר בLinux

 

בדרך כלל מתכנתי משחקים לומדים את שניהם כדי להתאים את המשחק להרבה פלטפורמות... רוב המשחקים תואמים לPS2 וXBOX... חלק מהם גם בMac OS X כמו Jedi Night 2-3 שבנויה על המנוע של QUAKE שנכתב בעצם בOPENGL

חזרה לתחילת העמוד הצג את כרטיס החבר של cxben חפש הודעות אחרות של cxben
 

אם ברצונך להגיב לנושא זה עליך קודם להתחבר
אם אינך רשום/ה כבר עליך להרשם

  שליחת תגובהשליחת נושא חדש
גרסת הדפסה גרסת הדפסה

קפיצה לפורום
אינך יכול/ה לשלוח נושאים חדשים בפורום זה
אינך יכול/ה להגיב לנושאים בפורום זה
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך ותגוביך בפורום זה
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך ותגובותיך בפורום זה
אינך יכול/ה לצור סקרים בפורום זה
אינך יכול/ה להצביע בסקרים בפורום זה