1.3. אלמנטים של תכנות מונחה עצמים

אלמנטי מפתח של תכנות מונחה עצמים:

  • אובייקטים – מאחדים נתונים וקוד ביחד.
  • מחלקות – מציגות הפשטה מעל האובייקטים.
  • הורשה – מציגה הפשטה מעל המחלקות.

אלמנטים נוספים:

  • Dynamic Binding.
  • Genericity – הפשטה נוספת מעל מחלקות.

מאת: ניצן

Borland style vptr

לפי מה שאני מכיר:
"חסרון בגישה זו: גם כאשר איננו משתמשים ב-dynamic binding – אנחנו משלמים במקום"
לא נכון , עבור מחלקה A שאין לה מתודות דינמיות לא יווצר כלל המצביע, ולמשל עבור מחלקה B שיורשת מA פשוט נוסיף בהתחלה את המצביע, ואחרי הבלוק של A את שאר האינפורמציה של B . וככה לא משלמים על מה שלא משתמשים ועקרונות C++ נשמרים.
מה שכן באמת הcasting קצת יותר מסובך....
שיתוף:
| עוד