3.3.2.4. מודל 4 רמות
מודל זה דומה למודל 3 רמות, אבל מכיל
בנוסף ל-Meta Class מחלקה נוספת – Meta-Meta
Class..
הרעיון במודל זה: Meta-Meta
Class היא מחלקה
המייצרת מטה-מחלקות. מטה-מחלקה היא סינגלטון המגדיר כיצד יוצרים מחלקה מסוימת.
דוגמא תבהיר את הנושא: נניח שהעולם שלנו
מורכב מאובייקטים השייכים למחלקה Person. אז:
- אובייקטים השייכים ל-Person
הינם instance של המחלקה Person.
- המחלקה Person היא instance
של המחלקה Meta-Person, והיא נורשת מ-Object.
- המחלקה Meta
Person
נורשת מהמחלקה Meta-Meta Class והיא גם Instance שלה. מחלקה זו הינה
סינגלטון – קיים רק אובייקט אחד שלה – המחלקה עצמה. המחלקה Meta Person מחזיקה אילו משתנים סטטיים וכדו' יהיו במחלקה Person.
מתעוררת השאלה: למה להחזיק משתנים סטטיים ב-Meta Person ולא במחלקה Person
עצמה?
התשובה: המשתנים כן יהיו במחלקה Person. במחלקה Meta Person רק מוגדר כיצד יש לייצר את המחלקה Person.
- Meta-Meta class היא instance של עצמה, והיא יורשת מ-Object.
Borland style vptr
לפי מה שאני מכיר:"חסרון בגישה זו: גם כאשר איננו משתמשים ב-dynamic binding – אנחנו משלמים במקום"
לא נכון , עבור מחלקה A שאין לה מתודות דינמיות לא יווצר כלל המצביע, ולמשל עבור מחלקה B שיורשת מA פשוט נוסיף בהתחלה את המצביע, ואחרי הבלוק של A את שאר האינפורמציה של B . וככה לא משלמים על מה שלא משתמשים ועקרונות C++ נשמרים.
מה שכן באמת הcasting קצת יותר מסובך....