2.2.3. מבני נתונים מופשטים – ADTמושג ה-ADT הוא המושג הקרוב ביותר לאובייקט אליו ניתן להגיע בשפת C. תזכורת: ADT הינו רעיון של הגדרת טיפוס ופעולות עליו. אנו מגדירים מבנה (struct) המכיל משתנים, ומגדירים אוסף פונקציות (פעולות) המתאימות למבנה זה. האדם המשתמש ב-ADT משתמש בפונקציות שהגדרנו כדי להתעסק עם משתנים מהסוג החדש. התכונות האובייקטליות של ADT:
דוגמא ל-ADT: הסוג FILE הינו struct שלו פונקציות שרות המספקות פעולות: פתיחה, סגירה, כתיבה וכו'. |
תוכן העניינים:
קישורים רלוונטיים:שיתוף: |
Borland style vptr
לפי מה שאני מכיר:"חסרון בגישה זו: גם כאשר איננו משתמשים ב-dynamic binding – אנחנו משלמים במקום"
לא נכון , עבור מחלקה A שאין לה מתודות דינמיות לא יווצר כלל המצביע, ולמשל עבור מחלקה B שיורשת מA פשוט נוסיף בהתחלה את המצביע, ואחרי הבלוק של A את שאר האינפורמציה של B . וככה לא משלמים על מה שלא משתמשים ועקרונות C++ נשמרים.
מה שכן באמת הcasting קצת יותר מסובך....