7. למידהלמידה היא תהליך. הקלט של התהליך הוא התנסויות (דוגמאות). בעקבות הדוגמאות חל שינוי בלומד. ייתכן שינוי לטובה או לרעה. נמדוד את טיב השינוי על פי היכולת לבצע קבוצת משימות. טיב השינוי תלוי גם במדדים – ייתכן שלפי מדד אחד (למשל, מהירות הפתרון) הלומד ישתפר, ובתחום אחר (איכות הפתרון, למשל) יהפך גרוע יותר. הגדרה: למידה הינה תהליך המקבלת התנסויות כקלט, ומבצע שינויים בבסיס הידע במטרה לשפר, על פי מדד נתון, את היכולת הפוטנציאלית של פותר הבעיות, המשתמש בבסיס הידע, לפתור קבוצת בעיות. תהי קבוצת אובייקטים. תהא תת קבוצה שלה הנקראת מושג המטרה. מסווג הינו פונקציה בוליאנית . נגדיר בשם מסווג המטרה את המסווג הבא: בהינתן אובייקט נאמר שהמסווג שוגה כאשר . בהינתן קבוצת אובייקטים נגדיר את דיוק המסווג כמספר: . נשאף למצוא מסווגים בעלי דיוק גבוה על קבוצת הבעיות העתידיות. |
תוכן העניינים:
קישורים רלוונטיים:שיתוף: |
אבל הוא עדיין לא נפתח...