5.4.1. פרוצדורת מינימקס
בעיה: מספר המצבים האפשריים עד לנצחון המשחק הינו לרוב אדיר ולא ניתן מעשית לחישוב. פתרון: במקום לפתח את העץ עד שמגיעים למצבי סיום, מפתחים אותו עד לעומק מסוים. העומק נקבע לפי הזמן שמוקצב לביצוע מהלך. בעייה: כיצד נסמן את עלי העץ? פתרון: שימוש בפונקצית הערכה. פונקציה המחזירה לכל לוח ציון מספרי. הפונקציה מחזירה ערכים גבוהים עבור מצבים שמוערכים כטובים לשחקן ומחזירה ערכים נמוכים עבור מצבים שמוערכים כרעים לשחקן (או טובים ליריב). המשפט המרכזי של MINIMAX: אם M הוא ערך המינימקס המוחזר על ידי חיפוש בעומק D, אזי קיימת אסטרטגיה המבטיחה כי אחרי D צעדים נגיע למצב שבו הפונקציה היוריסטית היא לפחות M, ויותר מכך, זוהי היוריסטיקה המקסימלית שניתן להבטיח בתום D צעדים. |
תוכן העניינים:
קישורים רלוונטיים:שיתוף: |
אבל הוא עדיין לא נפתח...