5.4. MINIMAX
האסטרטגיה המקובלת ביותר: כיון שאין
ודאות לגבי בחירת היריב אנו מניחים את הגרוע ביותר - כלומר, שהיריב בוחר את הצעד
הגרוע ביותר עבור השחקן.
לאסטרטגיה כזו קוראים מינימקס: השחקן
בוחר בצעד הטוב ביותר ("המקסימלי") והיריב את הרע ביותר עבור השחקן
("המינימלי").
משחקים כמו שחמט, דמקה וכו' הינם משחקי
סכום אפס: ניצחון של שחקן אחד הינו הפסד של השני.
במשחקים כאלה ניתן לבטא את האסטרטגיה
גם: מניחים שהיריב בוחר את הצעד הטוב ביותר עבורו.
אבל הוא עדיין לא נפתח...